söndag 3 juni 2012

Vilket väder och vilken festival!


Vilket skitväder rent ut sagt!
Regn ochrusk, blåst och kallt.

Festivalen blev inte långvarig alls.
De som hade marknadsstånd började packa ihop ganska tidigt
och drog härifrån...


Det brukar krylla av folk hela helgen i vanliga fall.
Somrar då det är fint väder alltså.

Nu mitt i natten är det visserligen fullt ös utanför.
Men det är ju öltälten som drar och musiken spelas högt där.
Men vi häckar här hemma. Två gamlingar! Hehe...
Inte vår grej att vara ute och festa.

Bild från tidigare under dagen vid öltälten.
Har legat och sovit i några timmar men gick upp för att se på
fransk film. Tyvärr ingen höjdarfilm denna gång. Men vi tittade
på den ändå.

Vi köpte jordgubbar i Ludvika i fredags så det blidde inga denna gång.
Jag är delvis vaken nu pga mina helvetiska smärtor.
Fruktansvärt ont ända sen i morse. Tagit massor av tabletter
som inte hjälper mycket.

Det gör däremot värmedynan och vetekudden.
Sitter med vetekudden intryck i myspysdressen så att den
ska värma upp korsryggen och höfterna.
Den är kokhet och det känns så skönt.
Värme är som vanligt det enda som verkligen hjälper.
Hettade upp kudden i micron.



Tur att man inte har så här ont hela tiden för då skulle
jag nog bli helt tokig till sist.

Vädret tror jag är orsaken till att smärtorna sätter in
så hårt igen. Kallt fuktigt väder och hårda vindar.

Om jag bodde större skulle det första jag
investerade i vara en INFRARÖD värmebädd där jag kunde
ligga i 50 graders värme dagligen i en timme.
LJUVLIGT!



Måtte värmen komma tillbaka snart.
Det här är ju rena hösten!

Nu har jag gnällt klart och ska kolla lite på TV
och sen lägga mig att sova. Det blir till att sova på
den elektriska värmefilten i natt.

Kram Sussie



5 kommentarer:

Helen Holmberg sa...

Usch vad trist väder, det hade vi med delar av gårdagen :( Som tur var la det sig till eftermiddagen så vi kunde smyga iväg och ta utomhus fotografier!

Tack, har fler foto men vet inte om det passar på bloggen men vi får se om det blir mer från gårdagen! Alltid kul när man får förfrågan om att "bevaka" någons högtidsdag.

Förlåt att jag varit så usel på att svara på bloggen,verkligen noll energi för tillfället. Kram och ha en fortsatt fin söndag kväll

Sussie sa...

Tjusiga bilder på festivalen...många fina färger som lyser upp i det gråa vädret.
Synd bara att du inte mår bra, hoppas det vänder snart...så du mår bättre.

Kram
Sussie B.

Lotusblommans vardag sa...

Hej Helen! Ja, du tog verkligen fina fotografier på brudparet. :)

Jag har också varit superdålig på att göra mina vanliga bloggrundor på sistone. Men återkommer alltid förr eller senare. ;)

Ha en toppen söndag du också.
Kram



Hej Sussie!
Tack ska du ha. Kul att fota. Dina foton är jättefina de också. Har försökt kommentera fler ggr än de comments du fått, men datorn har varit för trög och jag blir utkastad mellan varven. Tålamodsprövande.

Som tur är så är det "bara" kroppen som mår dåligt. Jag är vid gott mod och på bra humör. Man får göra det bästa man kan av situationen.
Hoppas att du har det bra och är någorlunda frisk. Hur gick det med den hemska hälsporren?

Kram!

Anonym sa...

Nej men usch vad trist när det är festligheter på g!!!

Lotusblommans vardag sa...

Det är bara att hoppas på en varm och solig sommar! Snart. :)