torsdag 4 juli 2013

Mer bilder från Gamla stan.


Här kommer lite fler bilder från helgens resa till Stockholm.
Vi tog lite fina foton i de pittoreska riktigt gamla delarna
av Gamla stan då vi promenerade mot vårt hostel.

Glöm inte att klicka på bilderna för att se dem i större format.
Visst är det mysigt här?
För min del har Gamla stan en atmosfär som jag verkligen
tycker om. Speciellt på sommaren. I de lugna gränderna.
Förutom Västerlånggatan och Stortorget förstås.
För dom platserna älskar jag.


Det blev en rejäl promenad på till största delen 
kullerstensbelagda gator. Lite jobbiga att gå på för man får 
jätteont i fötterna. Men de är ju en del av charmen.
( De stenbelagda gränderna menar jag alltså )


Denna gång valde vi att bo på lilla Archipelago
på Stora Nygatan. Det var väldigt enkelt men 
passade perfekt för att bara typ sova på för en
billigare peng. Och tjejen i receptionen var 
riktigt trevlig och glad.


Vad skönt att få kasta sig ner på sängen tyckte gubben.
Och jag kunde bara hålla med...


Vi sov väldigt gott här i vårt lilla rum med utsikt över en
del små krogar på gatan nedanför. Trots att vi sov med öppet
fönster. Det blev ganska livat nedanför framåt natten och
in på småtimmarna.


Men det var nog för att vi var så otroligt trötta vi sov
som stockar.



Och för att det var en varm sommarnatt.
Så det blev lite som att vara turist på en helt främmande
ort och vi låg och lyssnade på sorlet och de höga skratten
tills vi somnade in.

Ha en mysig torsdagskväll!

Kram Sussie

3 kommentarer:

mittilivetochjag sa...

Så vackert! Jag frågar mig själv varför vi aldrig åker till Stockholm. Men göteborgare som jag är gillar jag mest våra vackra klippor här på västkusten. Det är svårt att slita sig ifrån ett ställe man älskar. :-)
Kram!

Tammy sa...

I love quaint old towns like that one. The pictures are lovely and sounds like you had a very nice time. Best wishes, Tammy

trisha too sa...

Oh yes, I'm still checking out all your charming photos!

:)