fredag 12 juli 2013

Vi testade ett nytt hostel!


När vi var i Stockholm så var vi sugna på att testa
ett nytt hostel denna gång. Best Hostel heter detta också.

Fast det ligger nere vid Skeppsbron med sjöutsikt. 

Stockholm är ju som vackrast
nere vid vattnet. 


Så jag bokade ett "dubbelrum de luxe" åt oss.
Så himla lyxigt var det inte. Men stort rum för att vara
vandrarhem. Vi hade en stor dubbelsäng på 180 cm 
och två bäddsoffor och ett bord plus ett helt eget
badrum med fönster.


Det lyxigaste var ju faktiskt utsikten och det var den
jag var ute efter...


Det var härligt att stå och titta ut över min gamla hemstad...

Men ännu härligare måste det ha varit att vara uppe i 
ballongerna som alltid passerar där uppe på somrarna.
Vilken fantastiskt känsla det måste vara!


Här ser man den gå ner någonstans bakom Skeppsholmen.
Jag gissar att den landade på Djurgården eller Gärdet.


Ser Ni vad det här är?  
Jo, världens högsta karusellgunga! 
Den senaste attraktionen på tivolit Gröna Lund.
Jag kan nästan känna pirret i magen när jag tittar...


Vilket sug i magen och man håller nog i sig för glatta livet.
Vem vill bli utkastad över halva Stockholm? 
Skulle den lossna skulle man nog flyga iväg en bra bit!

Men hade jag varit ung, eller lättare,  hade jag absolut testat.
Det måste man ju.

Ha en underbar dag!

Kram Sussie

3 kommentarer:

Sue B sa...

It looks a beautiful place Susie... it would be amazing to be up in the balloon... what a fab view...
thanks for sharing your lovely photos!
Hope you have a lovely weekend hun!
Big hugs
Sue xx

ZtorZillen sa...

Åh, det ser riktigt mysigt ut!!! Riktig semesterväder också!

Lotusblommans vardag sa...

Thanks / Tack Sue and StorZillen!

Ja, vi har ju haft toppenväder denna sommar. Visst regnar det ibland men det är ju varmt. Huvudsaken tycker jag.