tisdag 27 maj 2014

Igång på gymmet igen!


Vet Ni vad?
Gubben min har börjat träna tillsammans med mig nere på
Må Bättres gym i vårt hus. Något ingen hade kunnat tro.
Jag har nog skrivit tidigare om hans totala och ibland 
irriterande brist på intresse för all slags idrott.

Men nu är han igång. Och jag! Det känns mycket lättare nu
när jag har draghjälp att sticka ner på gymmet nästan varje dag.
Än så länge har vi kört på kvällarna då det är lugnt men vi
kommer nog att köra lite olika tider så småningom.

Jag behövde verkligen komma igång igen!

Det är sån skön känsla efteråt att sitta och ta det lugnt en stund på gymmet.
Till och med gubben börjar känna av den sköna känslan av träning
och jag kan ju tala om att han inte var överdrivet entusiastisk i början.
NYSTART 17 maj 2014 - Motionsdagbok:

lörd 17/5   15 minuter powerwalking 4,3 km/tim
15 minuter motionscykel

sönd 18/5    10 min powerwalking 4,3 km /tim
10 min motionscykel
3 x12 reps armmaskinerna/easy liner

månd 19/5 30 min motionscykel 11 km
3 varv armmaskinerna/easy liner

torsd 22/5 28 min motionscykel 10 km
2 varv armmaskinerna/easy liner
5 min powerwalking + kort cykeltur efter gymmet

fred 23/5   15 min motionscykel
3 varv armmaskinerna/easy liner

sönd 25/5    40 min motionscykel 15 km
15 min gåbandet 3,8 - 4,6 km/tim

månd 26/5 30 min motionscykel 11 km
2 varv armmaskinerna/easy-liner
5 min powerwalking 3,8 km/tim

tisd 27/5 31 min motionscykel 11,3 km
3 x 15 rep armmaskinerna/easy liner

lörd 31/5  25 min motionscykel


Fyller i här ovan under hela maj
och gör sedan ett nytt schema per månad.


Ha det gott!

Kram Sussie

Inga kommentarer: